• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Webbredaktör

Webbredaktör Stockholm

  • Content marketing
    • Digitala kampanjer
      • Dynamiska sökannonser
      • Jämförelse av PPC-plattformar
      • Kurs – Google Adwords
      • PPC-förvaltning
      • PPC-kampanjer (pay-per-click)
      • Skillnaden mellan organiskt sök och PPC
    • Nyhetsbrev
    • Sociala medier
    • Hantera kommentarer i sociala medier
  • SEO
    • SEO-Copywriting
    • Vad är organisk ranking?
    • Vad är Google Places?
  • Varumärkesstrategi
    • Varumärkesanalys
    • Varumärkesplattform
    • Varumärkesmätning
    • Varumärket i organisationen
    • Konvertering
    • Leadsgenerering
  • Webbredaktion
    • Outsourcad webbavdelning
    • Vi producerar innehåll
    • Produktionsstöd
    • Webbproduktion
    • Design
    • UX – User Experience Design
  • Om oss
    • Affärsnytta
    • Blogg
    • Digital strategi
    • Hur vi arbetar
    • Kunder
    • Rådgivning och expertis
    • Våra värderingar
    • Vårt erbjudande
    • Praktik
  • Kontakt
  • English
Marknadsför digitala kampanjer

Digitala kampanjer

Att skapa säljdrivande kampanjer: Idag förväntas det att du finns där dina kunder befinner sig. Genom att använda sociala medier som Facebook eller YouTube kan du dra nytta av den, genom att interagera med användarna i en plattform där de känner sig hemma. Genom att få dem att gilla t.es. din Facebook-sida har du en ny digital kanal där de sedan får tillgång till dina nyheter och kampanjer.

Genom annonsering på Facebook och Google AdWords samt digitala nyhetsbrev kan du fånga intresse och leda besökare till din webbplats. Olika sätt kan vara att skapa en tävling på Instagram eller Pinterest, man kan också göra en produktfilm på YouTube eller starta en diskussion på din Facebook-sida.

media brand kampanj

Höj värdet på dina tjänster

Med en snygg och väl utformad webbplats förenklar du användandet och förmedlar en mer positiv bild av ditt varumärke. Genom att använda dig av digitala tjänster kan du höja det upplevda värdet på dina tjänster och produkter. Det kan ske genom att förpacka din produkt smartare och snyggare, men även genom att ge användaren en möjlighet att interagera med ditt företag på ett intressant eller underhållande sätt skapar du mervärden. Dessa ger din produkt ett högre värde som kanske kan motivera ett högre pris eller urskilja er mot dina konkurrenter. Genom att finnas lättillgängligt på nätet kan du intressera dina kunder för era produkter och tjänster samt att de får upp bilden av ert varumärke när de sen ska köpa produkten.

Kanalval för kampanjer

Fördelen med digitala kampanjer är att det inte krävs så stora medieinvesteringar som i traditionella kanaler. En digital kampanj kan även involvera offline media. Du ska inte låta en förutbestämd media-budget bestämma vilka av de digitala kanalerna du ska satsa på. Utgå från er strategi och från själva idén. Kan kampanjen integreras i fler kanaler och kan den få en större räckvidd. Med en bra strategi för hur kampanjer ska fungera över flera kanaler och om digitala och offline kampanjer kan stötta varandra skapas ett mervärde för ert varumärke.

Konceptutveckling

digital kampanj

Att lyckas bra med en digital kampanj är i grunden beroende av en bra idé och ett väl formulerat budskap. Idéer som engagerar dina kunder och skapar konversation om ert företag. Ett bra koncept leder till att stärka varumärket och förutsätter därför tydliga mål. Börja därför med att sätta upp mätbara mål och formulera den kreativa idéen.

Engagera dina kunder och besökare att bli ambassadörer för ert varumärke

Att skapa en digitala kampanj som blir viral är givetvis målet, men någon garanti finns aldrig för att det ska lyckas. Grunden för en viral kampanj bör vara en rolig och tankeväckande idé, sen bör man se till att innehållet blir lätt att dela för besökaren för att kunna sprida ditt budskap vidare. Det är populärt att dela med sig av roliga klipp och tänkvärda bilder och citat idag när det är så lätt. Tänk på att ett tips från en vän alltid känns mer tillförlitligt än ett budskap från ett företag, gör därför dina besökare till ambassadörer för ert företag.

Kampanjuppföljning

Efter en kampanj är det viktigt att kontrollera och tolka utfallet. Gick allt som planerat? Genom att kontinuerligt mäta, testa och utvärdera kan du stegvis förbättra din ROI. Precis som med traditionell media bör du börja med att räkna ut hur mycket en besökare är värd, och hur stor spridning din kampanj har fått. Fördelen med en digital kampanj är att man kan nå ut till väldigt många till en låg kostnad till skillnad mot traditionell media.

landningssida

Använding av landningssidor

Vid flera digitala kampanjer samtidigt men även för offline-kampanjer där målet är att locka in besökaren till din egen webbplats så vill man kunna mäta ROI för de olika kampanjerna. Genom att då ha olika landningssidor som besökaren landar på är det lätt att mäta och se om besökaren kommit från en AdWords annons eller en Facebook tävling. Det är också oerhört viktigt att användaren landar på en relevant och intressant landningssida.

Primärt sidofält

Vi levererar affärsnytta

En aktiv webbnärvaro och optimering av konvertering. Vår process stärker ert varumärke, ökar synligheten och låter dig nå fler kunder. Läs om Affärsnytta.

Hur kan ett uppdrag se ut? Alla våra uppdrag utgår från kundens affärsmål och behov. Vår arbetsprocess är effektiv och tydlig vilket leder till mätbara resultat. Hur ett exempel kan se ut.

Vad vi gör

Produktion av innehåll – Vi hjälper dig att skapa nytt innehåll som är tydligt, relevant och anpassat till ditt varumärke. Hur funkar det?

Hjälp med hemsidan? Anlita oss som webbredaktör så tar vi hand om och sköter er hemsida. Läs mer om webbredaktör.

Sociala medier – Vi ger råd, tar fram strategier, driver dina kanaler och din kommunikation för att maximera nyttan online. Läs mer!

Konvertering på webben – Med en bra Konvertering slipper du missa affärer. Vi hjälper dig att optimera konverteringen i dina digitala kanaler! Lär dig mer!

Digital rådgivning – Behöver du en second opinion, någon att bolla idéer med eller råd i webbrelaterade frågor? Fråga oss!

Senaste inläggen

  • Intressant om content marketing
  • Nytt jobb? PPC och Display-ansvarig
  • Varför ska man ha en företagsblogg?
  • Arbeta strukturerat med innehåll
  • SEO-tips för hemsidan
  • WooCommerce e-handel

Vad tycker våra kunder

”Det funkade över förväntan! De är proffsiga och kan förklara saker på ett enkelt sätt. Rekommenderar dem!”
Peter Lundgren – Westpoint

”Vi har haft löpande support vilket varit ett stort stöd för oss. De har tillfört idéer och kompetens inom sociala medier som löste våra funderingar och frågor.”
Anna Widell – Secure Systems

Footer

Kontakta oss

Webbredaktör.se
Folkungagatan 44
118 26 Stockholm
Tel: 08-646 11 00
E-post: info@webbredaktör.se

Nya talanger sökes!

Vi söker efter nya engagerade medarbetare. Är du duktig på digital marknadsföring eller en erfaren webbskribent? Kontakta oss!

Vill du ha hjälp med?

  • Content marketing
  • Digitala kampanjer
  • Konvertering
  • Nyhetsbrev
  • Sociala medier
  • Varumärkesstrategi
  • Webbredaktör
  • Webbproduktion

Varför anlita oss?

Vi är din inhyrda webbavdelning. Behöver du en partner som engagerar sig i din hemsida eller marknadsföring? Vi arbetar med digital kommunikation och webbproduktion. Vi hjälper våra kunder med att ta till vara på webbens alla möjligheter – från rådgivning i sociala medier till marknadsföringsinsatser och mätbara mål. Kontakta oss så berättar vi hur du kan skapa engagemang hos dina kunder och användare.

Copyright © 2023 · Webbredaktör