• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Webbredaktör

Webbredaktör Stockholm

  • Content marketing
    • Digitala kampanjer
      • Dynamiska sökannonser
      • Jämförelse av PPC-plattformar
      • Kurs – Google Adwords
      • PPC-förvaltning
      • PPC-kampanjer (pay-per-click)
      • Skillnaden mellan organiskt sök och PPC
    • Nyhetsbrev
    • Sociala medier
    • Hantera kommentarer i sociala medier
  • SEO
    • SEO-Copywriting
    • Vad är organisk ranking?
    • Vad är Google Places?
  • Varumärkesstrategi
    • Varumärkesanalys
    • Varumärkesplattform
    • Varumärkesmätning
    • Varumärket i organisationen
    • Konvertering
    • Leadsgenerering
  • Webbredaktion
    • Outsourcad webbavdelning
    • Vi producerar innehåll
    • Produktionsstöd
    • Webbproduktion
    • Design
    • UX – User Experience Design
  • Om oss
    • Affärsnytta
    • Blogg
    • Digital strategi
    • Hur vi arbetar
    • Kunder
    • Rådgivning och expertis
    • Våra värderingar
    • Vårt erbjudande
    • Praktik
  • Kontakt
  • English
Jämförelse av olika PPC-plattformar

Jämförelse av PPC-plattformar

PPC-plattformar
Sociala nätverk erbjuder många olika annonsmöjligheter. Vi har gått igenom de vanligaste och gjort en jämförelse av några olika PPC-plattformar. Vi kan hjälpa er att se över användningen av dessa olika sociala betalningsplattformar för att kunna rikta dina budskap mot kunder ur er målgrupp med demografiskt urval eller mot speciellt utvalda platser. Här är några exempel på plattformar: Google Adwords, YouTube, Facebook, Twitter och LinkedIn.

Den globala online annonseringen omsätter cirka 31 miljarder euro och marknaden förväntas växa under de kommande åren. Online Marknadsförare står inför en växande komplexitet i hanteringen av ppc kampanjer som omfattar flera olika nätverk och sökord.

PCC eller Bid management plattformar: Det finns idag PPC plattformar som t.ex. Kenshoo, Marine Software, Aquisio ochClickable.

De flesta av dessa plattformar har följande funktioner:

  • Hantering av ppc kampanjer för Google, Microsoft och Facebook.
  • Regler och strategier för bid management.
  • Optimering av kampanjer.
  • Live Ads och Product feed för automatiskt hantering av regler och budgivning.
  • Conversion tracking.
  • Statistik och rapportering.
  • Support och testkonto.
  • Keyword management.

I tabellen nedan visar vi skillnaderna mellan några av de vanligaste Pay Per Click-plattformarna:

Typ av PPC  Plattformar Inriktning Annonser Landningssida Spårning
Sök Google,
Googles söknätverk
Sökfraser Textannonser, Lokala länkar,
Produktbilder
Din webbplats Auto-tagging
Tredjeparts webbplats placering: Automatisk Google Nyckelord Textannonser,
Bildannonser,
Videoannonser
Din webbplats Auto-tagging
Tredjeparts webbplats placering: Manuell Google Välja webbplatser Textannonser,
Displayannonser,
Videoannonser
Din webbplats
YouTube-kanal
Auto-tagging
Sociala nätverk Facebook Profilinställningar, demografi, plats, intressen Textannonser, Bildannonser Din webbplats, Facebook-sida Facebooks taggning, Analytics spårning
Sociala nätverk LinkedIn Profilinställningar, land, företagsstorlek, jobbtitel, sektor Textannonser, Bildannonser Din webbplats Analytics spårning

Optimera quality score

Många E-handlare och större webbplaster har väldigt mycket att göra och det tar mycket energi att sköta en AdWords-kampanj med många annonser och sökord. Viktigt om du är e-handlare är att det blir problem om ditt E-handelssystem inte automatiskt kopplar bort dina produktsidor när du inte har varor i lager.

Optimera quality score

Quality Score (QS) är Googles sätt att bedöma kvaliteten på varje annons sett till  relevansen mellan sökord, annons och landningssida per sökord.

Det är därför viktigt att optimera sin Quality Score för att premieras med högre positioner i sökresultaten till en lägre kostnad. I ett Adwords-konto är det viktigt att ha höga QS för att det kan bli väldigt dyrt med ett konto som har låga QS aktiva. Samma position skulle alltså kosta dig mindre i snitt per klick om du hade högre Quality Scores på sökorden i din annons.

Primärt sidofält

Vi levererar affärsnytta

En aktiv webbnärvaro och optimering av konvertering. Vår process stärker ert varumärke, ökar synligheten och låter dig nå fler kunder. Läs om Affärsnytta.

Hur kan ett uppdrag se ut? Alla våra uppdrag utgår från kundens affärsmål och behov. Vår arbetsprocess är effektiv och tydlig vilket leder till mätbara resultat. Hur ett exempel kan se ut.

Vad vi gör

Produktion av innehåll – Vi hjälper dig att skapa nytt innehåll som är tydligt, relevant och anpassat till ditt varumärke. Hur funkar det?

Hjälp med hemsidan? Anlita oss som webbredaktör så tar vi hand om och sköter er hemsida. Läs mer om webbredaktör.

Sociala medier – Vi ger råd, tar fram strategier, driver dina kanaler och din kommunikation för att maximera nyttan online. Läs mer!

Konvertering på webben – Med en bra Konvertering slipper du missa affärer. Vi hjälper dig att optimera konverteringen i dina digitala kanaler! Lär dig mer!

Digital rådgivning – Behöver du en second opinion, någon att bolla idéer med eller råd i webbrelaterade frågor? Fråga oss!

Senaste inläggen

  • Intressant om content marketing
  • Nytt jobb? PPC och Display-ansvarig
  • Varför ska man ha en företagsblogg?
  • Arbeta strukturerat med innehåll
  • SEO-tips för hemsidan
  • WooCommerce e-handel

Vad tycker våra kunder

”Det funkade över förväntan! De är proffsiga och kan förklara saker på ett enkelt sätt. Rekommenderar dem!”
Peter Lundgren – Westpoint

”Vi har haft löpande support vilket varit ett stort stöd för oss. De har tillfört idéer och kompetens inom sociala medier som löste våra funderingar och frågor.”
Anna Widell – Secure Systems

Footer

Kontakta oss

Webbredaktör.se
Folkungagatan 44
118 26 Stockholm
Tel: 08-646 11 00
E-post: info@webbredaktör.se

Nya talanger sökes!

Vi söker efter nya engagerade medarbetare. Är du duktig på digital marknadsföring eller en erfaren webbskribent? Kontakta oss!

Vill du ha hjälp med?

  • Content marketing
  • Digitala kampanjer
  • Konvertering
  • Nyhetsbrev
  • Sociala medier
  • Varumärkesstrategi
  • Webbredaktör
  • Webbproduktion

Varför anlita oss?

Vi är din inhyrda webbavdelning. Behöver du en partner som engagerar sig i din hemsida eller marknadsföring? Vi arbetar med digital kommunikation och webbproduktion. Vi hjälper våra kunder med att ta till vara på webbens alla möjligheter – från rådgivning i sociala medier till marknadsföringsinsatser och mätbara mål. Kontakta oss så berättar vi hur du kan skapa engagemang hos dina kunder och användare.

Copyright © 2025 · Webbredaktör