• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Webbredaktör.se

  • Hem
  • Blogg
  • Kunder
  • Kontakt
  • English
  • Content marketing
    • Digitala kampanjer
      • Dynamiska sökannonser
      • Jämförelse av PPC-plattformar
      • Kurs – Google Adwords
      • PPC-förvaltning
      • PPC-kampanjer (pay-per-click)
      • Skillnaden mellan organiskt sök och PPC
    • Nyhetsbrev
    • Sociala medier
    • Hantera kommentarer i sociala medier
  • SEO
    • SEO-Copywriting
    • Vad är organisk ranking?
    • Vad är Google Places?
  • Varumärkesstrategi
    • Varumärkesanalys
    • Varumärkesplattform
    • Varumärkesmätning
    • Varumärket i organisationen
    • Konvertering
    • Leadsgenerering
  • Webbredaktion
    • Outsourcad webbavdelning
    • Vi producerar innehåll
    • Produktionsstöd
    • Webbproduktion
    • Design
    • UX – User Experience Design
  • Om oss
    • Affärsnytta
    • Digital strategi
    • Hur vi arbetar
    • Rådgivning och expertis
    • Våra värderingar
    • Vårt erbjudande
    • Praktik

Varför ska man ha en företagsblogg?

2014-02-11 by Daniel

Blogg för företaget.

Jag får ofta frågan om varför man ska ha en företagsblogg? Jo, för att det kan ge en hel del positiva effekter som fler kunder och ett starkare varumärke. Företagsbloggande kan också hjälpa er sökmotoroptimering och åstadkomma ett bra resultat inom digital marknadsföring.

Därför ska man ha en företagsblogg

Det är ett bra sätt att kommunicera med sina kunder. Syns man så finns man, och med fler besök på webbplatsen kommer det fler förfrågningar, leads, kontakt, exponering, kunder och uppdrag. En blogg är också ett bra sätt för ett nystartat bolag att nå ut och berätta om sina varor och tjänster samt en chans att kunna få feedback från intresserade kunder.

Företagsbloggens fördelar

  • Sökmotoroptimering
  • Guider
  • Employer branding
  • Varumärkesbyggande

Teknisk plattform

Vart ska man ha bloggen och vilket bloggverktyg ska man använda? Vårt tips är att man har företagsbloggen på sin webbplats (exempelvis www.dittforetag.se/blogg) så man enkelt kan promota den från t.ex. företagets startsida. Vill man ha en extern blogg, är det enkelt att starta en via wordpress.com, blogger och blogspot. Ska man hosta sin egen blogg på sin webbplats så rekommenderar vi att man använder wordpress eller Drupal.

Några bra tips! Specialisera er på att skriva nischat om er bransch. Kolla vad folk har sökt på för att hamna på er sida, och skapa innehåll runt det. Ha en strategi för hur ni ska hantera kommentarer i sociala medier. Omvärldsbevaka, är ett bra sätt att få intresse och öka dina kunders medvetande. Låt vår webbredaktion ta hand om er företagsblogg.

Arkiverad under: Marknadsföring Taggad som: content marketing, företagsblogg, Varumärkesbyggande

Primärt sidofält

Vi levererar affärsnytta

En aktiv webbnärvaro och optimering av konvertering. Vår process stärker ert varumärke, ökar synligheten och låter dig nå fler kunder. Läs om Affärsnytta.

Hur kan ett uppdrag se ut? Alla våra uppdrag utgår från kundens affärsmål och behov. Vår arbetsprocess är effektiv och tydlig vilket leder till mätbara resultat. Hur ett exempel kan se ut.

Vad vi gör

Produktion av innehåll – Vi hjälper dig att skapa nytt innehåll som är tydligt, relevant och anpassat till ditt varumärke. Hur funkar det?

Hjälp med hemsidan? Anlita oss som webbredaktör så tar vi hand om och sköter er hemsida. Läs mer om webbredaktör.

Sociala medier – Vi ger råd, tar fram strategier, driver dina kanaler och din kommunikation för att maximera nyttan online. Läs mer!

Konvertering på webben – Med en bra Konvertering slipper du missa affärer. Vi hjälper dig att optimera konverteringen i dina digitala kanaler! Lär dig mer!

Digital rådgivning – Behöver du en second opinion, någon att bolla idéer med eller råd i webbrelaterade frågor? Fråga oss!

Senaste inläggen

  • Intressant om content marketing
  • Nytt jobb? PPC och Display-ansvarig
  • Varför ska man ha en företagsblogg?
  • Arbeta strukturerat med innehåll
  • SEO-tips för hemsidan
  • WooCommerce e-handel

Vad tycker våra kunder

”Det funkade över förväntan! De är proffsiga och kan förklara saker på ett enkelt sätt. Rekommenderar dem!”
Peter Lundgren – Westpoint

”Vi har haft löpande support vilket varit ett stort stöd för oss. De har tillfört idéer och kompetens inom sociala medier som löste våra funderingar och frågor.”
Anna Widell – Secure Systems

Footer

Kontakta oss

Webbredaktör.se
Folkungagatan 44
118 26 Stockholm
Tel: 08-646 11 00
E-post: info@webbredaktör.se

Nya talanger sökes!

Vi söker efter nya engagerade medarbetare. Är du duktig på digital marknadsföring eller en erfaren webbskribent? Kontakta oss!

Vill du ha hjälp med?

  • Content marketing
  • Digitala kampanjer
  • Konvertering
  • Nyhetsbrev
  • Sociala medier
  • Varumärkesstrategi
  • Webbredaktör
  • Webbproduktion

Varför anlita oss?

Vi är din inhyrda webbavdelning. Behöver du en partner som engagerar sig i din hemsida eller marknadsföring? Vi arbetar med digital kommunikation och webbproduktion. Vi hjälper våra kunder med att ta till vara på webbens alla möjligheter – från rådgivning i sociala medier till marknadsföringsinsatser och mätbara mål. Kontakta oss så berättar vi hur du kan skapa engagemang hos dina kunder och användare.

Copyright © 2023 · Webbredaktör.se · Om webbplatsen