• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Webbredaktör.se

  • Hem
  • Blogg
  • Kunder
  • Kontakt
  • English
  • Content marketing
    • Digitala kampanjer
      • Dynamiska sökannonser
      • Jämförelse av PPC-plattformar
      • Kurs – Google Adwords
      • PPC-förvaltning
      • PPC-kampanjer (pay-per-click)
      • Skillnaden mellan organiskt sök och PPC
    • Nyhetsbrev
    • Sociala medier
    • Hantera kommentarer i sociala medier
  • SEO
    • SEO-Copywriting
    • Vad är organisk ranking?
    • Vad är Google Places?
  • Varumärkesstrategi
    • Varumärkesanalys
    • Varumärkesplattform
    • Varumärkesmätning
    • Varumärket i organisationen
    • Konvertering
    • Leadsgenerering
  • Webbredaktion
    • Outsourcad webbavdelning
    • Vi producerar innehåll
    • Produktionsstöd
    • Webbproduktion
    • Design
    • UX – User Experience Design
  • Om oss
    • Affärsnytta
    • Digital strategi
    • Hur vi arbetar
    • Rådgivning och expertis
    • Våra värderingar
    • Vårt erbjudande
    • Praktik

SEO-tips för hemsidan

2014-02-10 by Daniel

Bra SEO-tips för hemsidan.
Om du är beroende av ett bra sökresultat för att driva din försäljning så är Googles sökresultat mycket viktigt,  för hur dina kunder hittar till dig. Här kommer några heta tips för att öka din synlighet i Google.

content-is-king-seoBra innehåll viktigast – Content är king gäller fortfarande och kommer alltid ha en stor betydelse. Bra innehåll är grunden till bra SEO, då länkar är nyckeln till framgång på nätet. Google straffar betalda länkar och spam-länkar genom att ge de sidorna en sämre rankning. Den mest effektiva och långsiktiga SEO-strategin är ditt fokus på bra innehåll. Att gästblogga är ett bra sätt att skapa försprång mot konkurrenterna, men gör det med måtta.

Content-is-king (1)

Sök utan sociala medier – Sociala signaler som Facebook likes och social bookmarking påverkar inte i dagsläget din sökmotorrankning. Men många delningar i sociala medier kan vara ett bra sätt att få mycket trafik till din sida.

Skriv för människor, inte sökrobotar – Försök att använda de sökord som användare sök efter. Användare söker i Google eftersom de har en fråga. Försök att förutse dessa frågor. Innehållet på dina sidor bör återspegla svaren på dessa sökfrågor. Sökordsanalys tar tid, användartester kan underlätta att hitta rätt sökord att optimera mot.

Rich snippets – Schema.org, Microformats och Rich Snippets handlar om olika webbplatsstandards som gör det lättare för dessa sökmotorer att läsa webbplatsens data. Snippets utdrag i sökresultatet är utformade för att underlätta för användarna. Om Google förstår innehållet på dina sidor, kan de skapa en ”rich snippet” med detaljerad information. Exempelvis pris för flygresor, vilket betyg en film fått m.m.

Rich-Snippet-Example1 the-html-identified-location

Lokalt sök – Att skapa en bra placering i Google Places, sökresultatet som visas i Google Maps kan ge många ny kunder. Se till att din korrekta affärsinformation visas i Google places. Inkludera kategorier som matchar, peka din Places sida till en specifik landningssida så blir det lätt att mäta resultatet.

Mäta ditt SEO-arbete – Rankingrapporter för sökord är en bra indikator, samt att mäta trafik och konvertering. Förlita dig mer på enkla nyckeltal för att visa resultat, t.ex. konvertering på landningssidor, antalet sökord som leder trafik till varje landningssida.

Arkiverad under: Sökmotoroptimering Taggad som: Google Places, Lokalt sök, SEO

Primärt sidofält

Vi levererar affärsnytta

En aktiv webbnärvaro och optimering av konvertering. Vår process stärker ert varumärke, ökar synligheten och låter dig nå fler kunder. Läs om Affärsnytta.

Hur kan ett uppdrag se ut? Alla våra uppdrag utgår från kundens affärsmål och behov. Vår arbetsprocess är effektiv och tydlig vilket leder till mätbara resultat. Hur ett exempel kan se ut.

Vad vi gör

Produktion av innehåll – Vi hjälper dig att skapa nytt innehåll som är tydligt, relevant och anpassat till ditt varumärke. Hur funkar det?

Hjälp med hemsidan? Anlita oss som webbredaktör så tar vi hand om och sköter er hemsida. Läs mer om webbredaktör.

Sociala medier – Vi ger råd, tar fram strategier, driver dina kanaler och din kommunikation för att maximera nyttan online. Läs mer!

Konvertering på webben – Med en bra Konvertering slipper du missa affärer. Vi hjälper dig att optimera konverteringen i dina digitala kanaler! Lär dig mer!

Digital rådgivning – Behöver du en second opinion, någon att bolla idéer med eller råd i webbrelaterade frågor? Fråga oss!

Senaste inläggen

  • Intressant om content marketing
  • Nytt jobb? PPC och Display-ansvarig
  • Varför ska man ha en företagsblogg?
  • Arbeta strukturerat med innehåll
  • SEO-tips för hemsidan
  • WooCommerce e-handel

Vad tycker våra kunder

”Det funkade över förväntan! De är proffsiga och kan förklara saker på ett enkelt sätt. Rekommenderar dem!”
Peter Lundgren – Westpoint

”Vi har haft löpande support vilket varit ett stort stöd för oss. De har tillfört idéer och kompetens inom sociala medier som löste våra funderingar och frågor.”
Anna Widell – Secure Systems

Footer

Kontakta oss

Webbredaktör.se
Folkungagatan 44
118 26 Stockholm
Tel: 08-646 11 00
E-post: info@webbredaktör.se

Nya talanger sökes!

Vi söker efter nya engagerade medarbetare. Är du duktig på digital marknadsföring eller en erfaren webbskribent? Kontakta oss!

Vill du ha hjälp med?

  • Content marketing
  • Digitala kampanjer
  • Konvertering
  • Nyhetsbrev
  • Sociala medier
  • Varumärkesstrategi
  • Webbredaktör
  • Webbproduktion

Varför anlita oss?

Vi är din inhyrda webbavdelning. Behöver du en partner som engagerar sig i din hemsida eller marknadsföring? Vi arbetar med digital kommunikation och webbproduktion. Vi hjälper våra kunder med att ta till vara på webbens alla möjligheter – från rådgivning i sociala medier till marknadsföringsinsatser och mätbara mål. Kontakta oss så berättar vi hur du kan skapa engagemang hos dina kunder och användare.

Copyright © 2023 · Webbredaktör.se · Om webbplatsen