• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Webbredaktör.se

  • Hem
  • Blogg
  • Kunder
  • Kontakt
  • English
  • Content marketing
    • Digitala kampanjer
      • Dynamiska sökannonser
      • Jämförelse av PPC-plattformar
      • Kurs – Google Adwords
      • PPC-förvaltning
      • PPC-kampanjer (pay-per-click)
      • Skillnaden mellan organiskt sök och PPC
    • Nyhetsbrev
    • Sociala medier
    • Hantera kommentarer i sociala medier
  • SEO
    • SEO-Copywriting
    • Vad är organisk ranking?
    • Vad är Google Places?
  • Varumärkesstrategi
    • Varumärkesanalys
    • Varumärkesplattform
    • Varumärkesmätning
    • Varumärket i organisationen
    • Konvertering
    • Leadsgenerering
  • Webbredaktion
    • Outsourcad webbavdelning
    • Vi producerar innehåll
    • Produktionsstöd
    • Webbproduktion
    • Design
    • UX – User Experience Design
  • Om oss
    • Affärsnytta
    • Digital strategi
    • Hur vi arbetar
    • Rådgivning och expertis
    • Våra värderingar
    • Vårt erbjudande
    • Praktik
Kurs i Google ads eller Adwords

Kurs Google Ads & Adwords

Google AdWords-kurs Stockholm – Lär dig annonsera. Genom att annonsera på Google Adwords når du rätt kunder när de befinner sig i köpläge för din produkt eller tjänst. Genom vår kurs i AdWords lär du dig hur du skapar kostnadseffektiva AdWords-kampanjer. Du lär dig både teoretiskt och praktiskt hur du lägger upp en lönsam sökordskampanj, optimerar sökord och annonstexter, analyserar resultaten och förbättrar dina kampanjer.

kurs adwords stockholm

Google AdWords är den största reklamkanalen på Internet. Oavsett om du vänder dig till företagskunder eller konsumenter så är Google AdWords en bra marknadsföringsmetod.

Google AdWords-kursen i Stockholm lär du dig, både teoretiskt och praktiskt. Samtidigt kan du använda denna information för att förstå dina kunder bättre. Vi visar hur du skall arbeta med sökordsannonsering, analysera resultatet och förbättra kampanjer. AdWords-kursen vänder sig både till dig som kommer att jobba själv med AdWords och till dig som kommer att köpa in denna expertis, och kan du själv arbeta med annonsering så blir du även en bättre inköpare av relaterade konsulttjänster. Inga tidigare förkunskaper krävs!

Kursen ger en genomgång av sökannonsering ur ett försäljningssperspektiv. Vi visar hur man bygger upp en effektiv och relevant sökannonseringskampanj med sökord, annonstexter och mätning. Diskussioner uppmuntras och du får gärna ta med egna funderingar/case.

Målgrupp – Kursen vänder sig till dig som kommer att jobba på egen hand med Google Adwords och till dig som kommer att köpa in denna typ av konsulttjänster. Inga tekniska förkunskaper krävs, men det är bra om du använder Google idag.

Mål – Målet är att du efter kursen ska kunna lägga upp effektiva annonskampanjer i Google Adwords. Du ska också kontinuerligt själv kunna utveckla, analysera och förbättra resultaten.

Kursinnehåll:

Vi skapar en utbildning som är anpassad efter era behov både vad gäller förkunskaper och hur ert bransch-segment ser ut. Beroende på era behov och utbildningens längd och hur mycket resurser ni tänkt lägga på annonsering.

  1. Sätt upp ditt AdWords-konto
  2. Kampanjer, annonsgrupper och annonser
  3. Sökord och olika matchningstyper
  4. Positioner av sök annonser
  5. Förstå din annons status
  6. Så fungerar Google Adwords
  7. Sätta rätt mål
  8. Hur du skapar vinnande kampanjer
  9. Målgrupp
  10. AdWords mätning och optimering
  11. Optimera sökord, annonser
  12. Optimeringsverktyg
  13. Omvandlingsspårning: grunderna
  14. Prestanda, lönsamhet och tillväxt
  15. Viktiga inställningar och faktorer
  16. Hur du strukturerar upp din annonsering med sökord och annonser
  17. Hur du mäter resultatet och avgör vilka annonser/sökord som fungerar för dig
  18. Koppla ihop Adwords med Analytics för att kunna analysera resultatet
  19. Omvandlingsspårning för att kunna mäta vilka annonser och sökord som leder till resultat
  20. Arbeta med Adwords Editor
  21. Språk & platsinriktning
  22. Olika annonsformat
  23. Annonstillägg
  24. Annonspolicy
  25. Budgetar och budgivning
  26. Kvalitetsresultat och annonsrankning
  27. Hantera flera konton
  28. Budgivning för prestanda
  29. Lönsamhet och livstidsvärde
  30. Översikt av Mitt kundcenter
  31. MCC tillgång

Lärare – Vår lärare har över sex års erfarenhet av att arbeta med sökannonsering och Google Adwords. Utöver kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap har läraren certifiering i Google Adwords och Google Analytics samt arbetat som kampanjanalytiker nordens ledande byrå inom sökannonsering.

Lokal – Alla våra kurser går i våra egna lokaler centralt inne i city eller i nära anslutning dit, Så fort kurslokal är fastställd framgår det i bokningsrutan.

adwords utbildning

Vad säger några av våra Google AdWords kursdeltagare i Stockholm?

Ni förklarade enkelt och tydligt samt hur jag konkret ska göra och visade några bra exempel.
Annelie Holmgren, Städ Service

Vi har redan fått in flera nya kunder, tack vara kursen! Kul att se att det fungerar för oss och gav våra affärer en boost!
Anders Lövgren, Flexible Systems

Kursen var praktiskt uppbyggd med möjlighet att diskutera vårt företags annonsering. Fick bra svar och konkreta tips.
Thomas Ohlsson, Viamaxim Sweden

Vad kostar en utbildning i AdWords?

Kostnad för kursen är från 5 000 kr per person och är beroende på kursens längd samt era förkunskaper och behov.

Kursupplägg – Kursen ges i en grupp på max 12 personer.

Övrigt – Om ett kurstillfälle ställs in tex pga sjukdom hos läraren, meddelas det i första hand via mejl eller SMS, i andra hand telefon.

Primärt sidofält

Vi levererar affärsnytta

En aktiv webbnärvaro och optimering av konvertering. Vår process stärker ert varumärke, ökar synligheten och låter dig nå fler kunder. Läs om Affärsnytta.

Hur kan ett uppdrag se ut? Alla våra uppdrag utgår från kundens affärsmål och behov. Vår arbetsprocess är effektiv och tydlig vilket leder till mätbara resultat. Hur ett exempel kan se ut.

Vad vi gör

Produktion av innehåll – Vi hjälper dig att skapa nytt innehåll som är tydligt, relevant och anpassat till ditt varumärke. Hur funkar det?

Hjälp med hemsidan? Anlita oss som webbredaktör så tar vi hand om och sköter er hemsida. Läs mer om webbredaktör.

Sociala medier – Vi ger råd, tar fram strategier, driver dina kanaler och din kommunikation för att maximera nyttan online. Läs mer!

Konvertering på webben – Med en bra Konvertering slipper du missa affärer. Vi hjälper dig att optimera konverteringen i dina digitala kanaler! Lär dig mer!

Digital rådgivning – Behöver du en second opinion, någon att bolla idéer med eller råd i webbrelaterade frågor? Fråga oss!

Senaste inläggen

  • Intressant om content marketing
  • Nytt jobb? PPC och Display-ansvarig
  • Varför ska man ha en företagsblogg?
  • Arbeta strukturerat med innehåll
  • SEO-tips för hemsidan
  • WooCommerce e-handel

Vad tycker våra kunder

”Det funkade över förväntan! De är proffsiga och kan förklara saker på ett enkelt sätt. Rekommenderar dem!”
Peter Lundgren – Westpoint

”Vi har haft löpande support vilket varit ett stort stöd för oss. De har tillfört idéer och kompetens inom sociala medier som löste våra funderingar och frågor.”
Anna Widell – Secure Systems

Footer

Kontakta oss

Webbredaktör.se
Folkungagatan 44
118 26 Stockholm
Tel: 08-646 11 00
E-post: info@webbredaktör.se

Nya talanger sökes!

Vi söker efter nya engagerade medarbetare. Är du duktig på digital marknadsföring eller en erfaren webbskribent? Kontakta oss!

Vill du ha hjälp med?

  • Content marketing
  • Digitala kampanjer
  • Konvertering
  • Nyhetsbrev
  • Sociala medier
  • Varumärkesstrategi
  • Webbredaktör
  • Webbproduktion

Varför anlita oss?

Vi är din inhyrda webbavdelning. Behöver du en partner som engagerar sig i din hemsida eller marknadsföring? Vi arbetar med digital kommunikation och webbproduktion. Vi hjälper våra kunder med att ta till vara på webbens alla möjligheter – från rådgivning i sociala medier till marknadsföringsinsatser och mätbara mål. Kontakta oss så berättar vi hur du kan skapa engagemang hos dina kunder och användare.

Copyright © 2023 · Webbredaktör.se · Om webbplatsen