Google AdWords-kurs Stockholm – Lär dig annonsera. Genom att annonsera på Google Adwords når du rätt kunder när de befinner sig i köpläge för din produkt eller tjänst. Genom vår kurs i AdWords lär du dig hur du skapar kostnadseffektiva AdWords-kampanjer. Du lär dig både teoretiskt och praktiskt hur du lägger upp en lönsam sökordskampanj, optimerar sökord och annonstexter, analyserar resultaten och förbättrar dina kampanjer.
Google AdWords är den största reklamkanalen på Internet. Oavsett om du vänder dig till företagskunder eller konsumenter så är Google AdWords en bra marknadsföringsmetod.
Google AdWords-kursen i Stockholm lär du dig, både teoretiskt och praktiskt. Samtidigt kan du använda denna information för att förstå dina kunder bättre. Vi visar hur du skall arbeta med sökordsannonsering, analysera resultatet och förbättra kampanjer. AdWords-kursen vänder sig både till dig som kommer att jobba själv med AdWords och till dig som kommer att köpa in denna expertis, och kan du själv arbeta med annonsering så blir du även en bättre inköpare av relaterade konsulttjänster. Inga tidigare förkunskaper krävs!
Kursen ger en genomgång av sökannonsering ur ett försäljningssperspektiv. Vi visar hur man bygger upp en effektiv och relevant sökannonseringskampanj med sökord, annonstexter och mätning. Diskussioner uppmuntras och du får gärna ta med egna funderingar/case.
Målgrupp – Kursen vänder sig till dig som kommer att jobba på egen hand med Google Adwords och till dig som kommer att köpa in denna typ av konsulttjänster. Inga tekniska förkunskaper krävs, men det är bra om du använder Google idag.
Mål – Målet är att du efter kursen ska kunna lägga upp effektiva annonskampanjer i Google Adwords. Du ska också kontinuerligt själv kunna utveckla, analysera och förbättra resultaten.
Kursinnehåll:
Vi skapar en utbildning som är anpassad efter era behov både vad gäller förkunskaper och hur ert bransch-segment ser ut. Beroende på era behov och utbildningens längd och hur mycket resurser ni tänkt lägga på annonsering.
- Sätt upp ditt AdWords-konto
- Kampanjer, annonsgrupper och annonser
- Sökord och olika matchningstyper
- Positioner av sök annonser
- Förstå din annons status
- Så fungerar Google Adwords
- Sätta rätt mål
- Hur du skapar vinnande kampanjer
- Målgrupp
- AdWords mätning och optimering
- Optimera sökord, annonser
- Optimeringsverktyg
- Omvandlingsspårning: grunderna
- Prestanda, lönsamhet och tillväxt
- Viktiga inställningar och faktorer
- Hur du strukturerar upp din annonsering med sökord och annonser
- Hur du mäter resultatet och avgör vilka annonser/sökord som fungerar för dig
- Koppla ihop Adwords med Analytics för att kunna analysera resultatet
- Omvandlingsspårning för att kunna mäta vilka annonser och sökord som leder till resultat
- Arbeta med Adwords Editor
- Språk & platsinriktning
- Olika annonsformat
- Annonstillägg
- Annonspolicy
- Budgetar och budgivning
- Kvalitetsresultat och annonsrankning
- Hantera flera konton
- Budgivning för prestanda
- Lönsamhet och livstidsvärde
- Översikt av Mitt kundcenter
- MCC tillgång
Lärare – Vår lärare har över sex års erfarenhet av att arbeta med sökannonsering och Google Adwords. Utöver kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap har läraren certifiering i Google Adwords och Google Analytics samt arbetat som kampanjanalytiker nordens ledande byrå inom sökannonsering.
Lokal – Alla våra kurser går i våra egna lokaler centralt inne i city eller i nära anslutning dit, Så fort kurslokal är fastställd framgår det i bokningsrutan.
Vad säger några av våra Google AdWords kursdeltagare i Stockholm?
Ni förklarade enkelt och tydligt samt hur jag konkret ska göra och visade några bra exempel.
Annelie Holmgren, Städ ServiceVi har redan fått in flera nya kunder, tack vara kursen! Kul att se att det fungerar för oss och gav våra affärer en boost!
Anders Lövgren, Flexible SystemsKursen var praktiskt uppbyggd med möjlighet att diskutera vårt företags annonsering. Fick bra svar och konkreta tips.
Thomas Ohlsson, Viamaxim Sweden
Vad kostar en utbildning i AdWords?
Kostnad för kursen är från 5 000 kr per person och är beroende på kursens längd samt era förkunskaper och behov.
Kursupplägg – Kursen ges i en grupp på max 12 personer.
Övrigt – Om ett kurstillfälle ställs in tex pga sjukdom hos läraren, meddelas det i första hand via mejl eller SMS, i andra hand telefon.