Vi levererar affärsnytta. Affärsnyttan med att aktivt arbeta med sin webb och närvaro online är att det ökar din försäljning och stöttar dina affärsmål. Att aktivt jobba med sin webbnärvaro stärker ditt varumärke, och bidrar även till att det kan bli lättare att hitta ny personal när ni behöver.
Öka konverteringen och maximera försäljningsprocessen
En webbplats som är aktuell och uppdaterad leder till flera besökare. Är webbplatsen även väl strukturerad och lättnavigerad leder det till att besökaren hittar vad den söker snabb, enkelt och får en positiv bild av ditt företag. Genom att jobba med innehåll och göra webbplatsen målgruppsanpassad och konverteringsoptimerad får man besökaren att göra det man vill på webbplatsen t.ex. fylla i ett formulär, beställa en produkt, anmäla sig till nyhetsbrev eller ett evenemang. Detta gäller oavsett om du arbetar med B2B eller B2C.
Nå fler potentiella kunder med en fungerande online strategi
Att finnas där dina kunder finns gör att du kan nå fler ur din målgrupp och kommunicera ditt budskap till dina kunder. Rätt kombination av sociala medier som Facebook, Youtube, LinkedIn, Google+, Twitter samt andra webbaserade tjänster som rekommendationssajter, nyhetsbrev och kampanjsidor gör att du kan nå ut till fler kunder.
Ökad synlighet
En uppdaterad webbplats med relevant information gör att din hemsida är optimerad för sökmotorer. Det innebär att du kommer synas högra upp i sökresultaten på exempelvis Google. Att synas högt upp i sökresultaten leder till fler besök, och förhoppningsvis även till en ökad försäljning.
Nå ut till många målgrupper
Genom en aktiv närvaro online finns du tillgänglig och pratar till många målgrupper: befintliga kunder, potentiella kunder, branschkollegor, konkurrenter, medarbetare, potentiella medarbetare, Studenter, beslutsfattare, opinionsbildare.
Ta kontroll över vad som sägs om ditt företag och varumärke
Att ta kontroll över ert företags online-närvaro gör att ni har kontroll över vad som sägs om ert företag och varumärke på nätet. Genom att ha en tydlig kommunikationsstrategi online har du möjligheten att genom ton, uttryck, språk, information, berättelser, färg och form påverka uppfattningen om ditt företag och ditt varumärke. De flesta söker idag efter information på nätet om ett företag vi är intresserade av, innan vi handlar något eller tar kontakt. Se till att dina potentiella kunder möts av ditt företags värderingar.
Mätbara effekter
Att arbeta med sin webbnärvaro är ett ständigt pågående arbete, där allt du gör online kan mätas och analyseras. Genom att analysera, ändra och finjustera er webbnärvaro kontinuerligt kan man säkerställa ROI och att er webbnärvaron betalar sig över tid.