• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Webbredaktör

Webbredaktör Stockholm

  • Content marketing
    • Digitala kampanjer
      • Dynamiska sökannonser
      • Jämförelse av PPC-plattformar
      • Kurs – Google Adwords
      • PPC-förvaltning
      • PPC-kampanjer (pay-per-click)
      • Skillnaden mellan organiskt sök och PPC
    • Nyhetsbrev
    • Sociala medier
    • Hantera kommentarer i sociala medier
  • SEO
    • SEO-Copywriting
    • Vad är organisk ranking?
    • Vad är Google Places?
  • Varumärkesstrategi
    • Varumärkesanalys
    • Varumärkesplattform
    • Varumärkesmätning
    • Varumärket i organisationen
    • Konvertering
    • Leadsgenerering
  • Webbredaktion
    • Outsourcad webbavdelning
    • Vi producerar innehåll
    • Produktionsstöd
    • Webbproduktion
    • Design
    • UX – User Experience Design
  • Om oss
    • Affärsnytta
    • Blogg
    • Digital strategi
    • Hur vi arbetar
    • Kunder
    • Rådgivning och expertis
    • Våra värderingar
    • Vårt erbjudande
    • Praktik
  • Kontakt
  • English

Arbeta strukturerat med innehåll

februari 11, 2014 by daniel

Arbeta med innehållet.
Hur ska man på bästa sätt arbeta med content marketing? Det beror ju självklart på företags affärsmål och resurser. För att lyckas bra med content marketing behöver vi kunna arbeta strukturerat med innehåll för webben.

Hela webben består av innehåll, tekniken är det som hjälper oss att publicera saker på nätet. Att ta fram bra innehåll kostar och det gäller att använda sina resurser på bästa sätt för att få valuta för sina investeringar. I grunden handlar det om hur mycket tid, pengar man kan lägga. Men styrkan i content marketing är att man kan komma undan billigt med list och kreativitet. Men då behöver du veta vad som gör innehåll bra och delbart i sociala kanaler.

content marketing

Vad är content marketing?

Ett samlingsbegrepp för alla sorters innehåll. Innehåll som man skapar och delar för att nå, attrahera kunder. Syftet är att öka allt från försäljning, stärkta kundrelationer till varumärkeslojalitet. Det bör vara innehåll med en viss originalitet som gärna kan blir spridbart och delat i sociala medier.

Content marketing handlar om innehållet man skapar som kan distribueras i alla typer av kanaler, från tryckt media till webb och sociala medier och filmer.

Research för bra content – Research är ett måste för att kunna skapa bra och intressant innehåll. Bra research gör att du verkar insatt och kan vara en auktoritet i din bransch. Det inger förtroende.

Content marketing är bra för?

Content marketing bidrar till säljprocessen. Content marketing ger även möjlighet att opinionsbilda och utbilda. Content marketing är strategiskt arbete med innehåll som driver merförsäljning.

Fotolia_38937135_S

Strategi för vem – För att ta fram en bra strategi för content marketing behöver vi kunna svara på de vanliga frågorna:

  1. Vem
  2. Vad
  3. När
  4. Hur
  5. Varför

Presentation av innehållet

Gör texter personliga, lättlästa och ha med bra och tydliga bilder. Använd olika typer av medier som rörlig bild, illustrationer, ljud och filmer. Det viktiga är att innehållet är relevant för ditt företag och varumärke.

Arkiverad under: Marknadsföring Taggad som: content marketing, innehåll, Research

Primärt sidofält

Vi levererar affärsnytta

En aktiv webbnärvaro och optimering av konvertering. Vår process stärker ert varumärke, ökar synligheten och låter dig nå fler kunder. Läs om Affärsnytta.

Hur kan ett uppdrag se ut? Alla våra uppdrag utgår från kundens affärsmål och behov. Vår arbetsprocess är effektiv och tydlig vilket leder till mätbara resultat. Hur ett exempel kan se ut.

Vad vi gör

Produktion av innehåll – Vi hjälper dig att skapa nytt innehåll som är tydligt, relevant och anpassat till ditt varumärke. Hur funkar det?

Hjälp med hemsidan? Anlita oss som webbredaktör så tar vi hand om och sköter er hemsida. Läs mer om webbredaktör.

Sociala medier – Vi ger råd, tar fram strategier, driver dina kanaler och din kommunikation för att maximera nyttan online. Läs mer!

Konvertering på webben – Med en bra Konvertering slipper du missa affärer. Vi hjälper dig att optimera konverteringen i dina digitala kanaler! Lär dig mer!

Digital rådgivning – Behöver du en second opinion, någon att bolla idéer med eller råd i webbrelaterade frågor? Fråga oss!

Senaste inläggen

  • Intressant om content marketing
  • Nytt jobb? PPC och Display-ansvarig
  • Varför ska man ha en företagsblogg?
  • Arbeta strukturerat med innehåll
  • SEO-tips för hemsidan
  • WooCommerce e-handel

Vad tycker våra kunder

”Det funkade över förväntan! De är proffsiga och kan förklara saker på ett enkelt sätt. Rekommenderar dem!”
Peter Lundgren – Westpoint

”Vi har haft löpande support vilket varit ett stort stöd för oss. De har tillfört idéer och kompetens inom sociala medier som löste våra funderingar och frågor.”
Anna Widell – Secure Systems

Footer

Kontakta oss

Webbredaktör.se
Folkungagatan 44
118 26 Stockholm
Tel: 08-646 11 00
E-post: info@webbredaktör.se

Nya talanger sökes!

Vi söker efter nya engagerade medarbetare. Är du duktig på digital marknadsföring eller en erfaren webbskribent? Kontakta oss!

Vill du ha hjälp med?

  • Content marketing
  • Digitala kampanjer
  • Konvertering
  • Nyhetsbrev
  • Sociala medier
  • Varumärkesstrategi
  • Webbredaktör
  • Webbproduktion

Varför anlita oss?

Vi är din inhyrda webbavdelning. Behöver du en partner som engagerar sig i din hemsida eller marknadsföring? Vi arbetar med digital kommunikation och webbproduktion. Vi hjälper våra kunder med att ta till vara på webbens alla möjligheter – från rådgivning i sociala medier till marknadsföringsinsatser och mätbara mål. Kontakta oss så berättar vi hur du kan skapa engagemang hos dina kunder och användare.

Copyright © 2025 · Webbredaktör