PPC-kampanjer och PPC-annonsering – PPC-kampanjer (pay-per-click), eller sponsrade länkar som de ofta kallas för. Sponsrade sökresultat, där Google AdWords förmodligen är det vanligaste alternativet, är ett av de mest effektiva sätten att införskaffa relevant trafik till en webbplats. Även om det är lätt att allokera en budget, välja några sökord, skriva en rubrik och annonstext, för att sen välja en landningssida och starta en kampanj. Så är det lika lätt att misslyckas med sin kampanj och ha kastat pengarna i sjön. Därför är det viktigt att man når ROI för sin kampanj.
Return on investment (ROI)
När man använder sponsrade länkar för att få nya besökare är det viktigt att man inte endast fokuserar på att få fler besökare utan även mäter vilka av dessa besökare som sedan t.ex. genomför ett köp eller lämnar sina kontaktuppgifter. Fokus bör vara på den faktiska konverteringen som är det viktigaste, nämligen hur vår ROI ser ut för kampanjen. Då slipper man stå med en uttömd budget och en kampanj med negativ avkastning. Vi har lång erfarenhet av e-handel och konvertering för webbplatser. Vi kan hjälpa dig att öka din försäljning och att uppnå ett positivt ROI genom Google AdWords.
Fördelen med PPC-annonsering och PPC-kampanjer:
Den största fördelen med PPC-annonsering och PPC-kampanjer är att det kan erbjuda riktigt bra, kostnadseffektiva avkastning på investeringen. PPC-kampanjer kräver konstant övervakning och utveckling.
Några av skälen till att använda PPC (Pay Per Click)
- Tidsstyrda kampanjer, t.ex. vid Påsk, sportlov m.m.
- Att synas i sökresultatet även när den organiska rankingen är dålig
- Testa nya produkter eller budskap
- Komplement till kampanjer i traditionella medier
- Maximera leads eller försäljning
- Säljfrämjande vid lagerrensningar
Några av fördelarna med PPC (Pay Per Click)
- Snabb uppstart och möjlighet att snabbt generera trafik
- Lätt att mäta avkastningen på investeringen (ROI)
- Ger användbar information för din SEO-strategi
- Du betalar bara för den trafik du får
- Slå på och av efter dina behov
- Budgetkontroll
Varför börja med PPC (Pay Per Click)
- Du har total och tydlig kontroll
- Daglig budget, månadsbudget
- Vilka sökord genererar visningar och klick
- Vart geografiskt din annons syns
- När din annons syns
- Vilka enheter annonsen visas på dator, surfplatta, mobiltelefon
- Koll på dina landningssidor som uppmaningar till handling
- Betalar bara för klick och kan fokusera på de söktermer som ger bäst omvandlingar
- Omedelbara resultat, medan andra tekniker tar mer tid t.ex. sökmotoroptimering och affiliate-marknadsföring
- Använd PPC-data för att förbättra omvandlingar på din webbplats och för att utveckla din sökmotoroptimering.
Resultat
Du får kostnadseffektiva och lönsamma PPC-kampanjer, kontakta oss så går vi igenom era behov och mål med er PPC (Pay Per Click) annonsering.