• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Webbredaktör.se

  • Hem
  • Blogg
  • Kunder
  • Kontakt
  • English
  • Content marketing
    • Digitala kampanjer
      • Dynamiska sökannonser
      • Jämförelse av PPC-plattformar
      • Kurs – Google Adwords
      • PPC-förvaltning
      • PPC-kampanjer (pay-per-click)
      • Skillnaden mellan organiskt sök och PPC
    • Nyhetsbrev
    • Sociala medier
    • Hantera kommentarer i sociala medier
  • SEO
    • SEO-Copywriting
    • Vad är organisk ranking?
    • Vad är Google Places?
  • Varumärkesstrategi
    • Varumärkesanalys
    • Varumärkesplattform
    • Varumärkesmätning
    • Varumärket i organisationen
    • Konvertering
    • Leadsgenerering
  • Webbredaktion
    • Outsourcad webbavdelning
    • Vi producerar innehåll
    • Produktionsstöd
    • Webbproduktion
    • Design
    • UX – User Experience Design
  • Om oss
    • Affärsnytta
    • Digital strategi
    • Hur vi arbetar
    • Rådgivning och expertis
    • Våra värderingar
    • Vårt erbjudande
    • Praktik
Kampanjer PPC

PPC-kampanjer (pay-per-click)

PPC-kampanjer och PPC-annonsering – PPC-kampanjer (pay-per-click), eller sponsrade länkar som de ofta kallas för. Sponsrade sökresultat, där Google AdWords förmodligen är det vanligaste alternativet, är ett av de mest effektiva sätten att införskaffa relevant trafik till en webbplats. Även om det är lätt att allokera en budget, välja några sökord, skriva en rubrik och annonstext, för att sen välja en landningssida och starta en kampanj. Så är det lika lätt att misslyckas med sin kampanj och ha kastat pengarna i sjön. Därför är det viktigt att man når ROI för sin kampanj.

Return on investment (ROI)

När man använder sponsrade länkar för att få nya besökare är det viktigt att man inte endast fokuserar på att få fler besökare utan även mäter vilka av dessa besökare som sedan t.ex. genomför ett köp eller lämnar sina kontaktuppgifter. Fokus bör vara på den faktiska konverteringen som är det viktigaste, nämligen hur vår ROI ser ut för kampanjen. Då slipper man stå med en uttömd budget och en kampanj med negativ avkastning. Vi har lång erfarenhet av e-handel och konvertering för webbplatser. Vi kan hjälpa dig att öka din försäljning och att uppnå ett positivt ROI genom Google AdWords.
Produktion av webb

Fördelen med PPC-annonsering och PPC-kampanjer:

Den största fördelen med PPC-annonsering och PPC-kampanjer är att det kan erbjuda riktigt bra, kostnadseffektiva avkastning på investeringen. PPC-kampanjer kräver konstant övervakning och utveckling.

Några av skälen till att använda PPC (Pay Per Click)

  • Tidsstyrda kampanjer, t.ex. vid Påsk, sportlov m.m.
  • Att synas i sökresultatet även när den organiska rankingen är dålig
  • Testa nya produkter eller budskap
  • Komplement till kampanjer i traditionella medier
  • Maximera leads eller försäljning
  • Säljfrämjande vid lagerrensningar

Några av fördelarna med PPC (Pay Per Click)

  • Snabb uppstart och möjlighet att snabbt generera trafik
  • Lätt att mäta avkastningen på investeringen (ROI)
  • Ger användbar information för din SEO-strategi
  • Du betalar bara för den trafik du får
  • Slå på och av efter dina behov
  • Budgetkontroll

Varför börja med PPC (Pay Per Click)

  • Du har total och tydlig kontroll
  • Daglig budget, månadsbudget
  • Vilka sökord genererar visningar och klick
  • Vart geografiskt din annons syns
  • När din annons syns
  • Vilka enheter annonsen visas på dator, surfplatta, mobiltelefon
  • Koll på dina landningssidor som uppmaningar till handling
  • Betalar bara för klick och kan fokusera på de söktermer som ger bäst omvandlingar
  • Omedelbara resultat, medan andra tekniker tar mer tid t.ex. sökmotoroptimering och affiliate-marknadsföring
  • Använd PPC-data för att förbättra omvandlingar på din webbplats och för att utveckla din sökmotoroptimering.

Google-dynamic-remarketing-tag-Adwords-view

Resultat

Du får kostnadseffektiva och lönsamma PPC-kampanjer, kontakta oss så går vi igenom era behov och mål med er PPC (Pay Per Click) annonsering.

Primärt sidofält

Vi levererar affärsnytta

En aktiv webbnärvaro och optimering av konvertering. Vår process stärker ert varumärke, ökar synligheten och låter dig nå fler kunder. Läs om Affärsnytta.

Hur kan ett uppdrag se ut? Alla våra uppdrag utgår från kundens affärsmål och behov. Vår arbetsprocess är effektiv och tydlig vilket leder till mätbara resultat. Hur ett exempel kan se ut.

Vad vi gör

Produktion av innehåll – Vi hjälper dig att skapa nytt innehåll som är tydligt, relevant och anpassat till ditt varumärke. Hur funkar det?

Hjälp med hemsidan? Anlita oss som webbredaktör så tar vi hand om och sköter er hemsida. Läs mer om webbredaktör.

Sociala medier – Vi ger råd, tar fram strategier, driver dina kanaler och din kommunikation för att maximera nyttan online. Läs mer!

Konvertering på webben – Med en bra Konvertering slipper du missa affärer. Vi hjälper dig att optimera konverteringen i dina digitala kanaler! Lär dig mer!

Digital rådgivning – Behöver du en second opinion, någon att bolla idéer med eller råd i webbrelaterade frågor? Fråga oss!

Senaste inläggen

  • Intressant om content marketing
  • Nytt jobb? PPC och Display-ansvarig
  • Varför ska man ha en företagsblogg?
  • Arbeta strukturerat med innehåll
  • SEO-tips för hemsidan
  • WooCommerce e-handel

Vad tycker våra kunder

”Det funkade över förväntan! De är proffsiga och kan förklara saker på ett enkelt sätt. Rekommenderar dem!”
Peter Lundgren – Westpoint

”Vi har haft löpande support vilket varit ett stort stöd för oss. De har tillfört idéer och kompetens inom sociala medier som löste våra funderingar och frågor.”
Anna Widell – Secure Systems

Footer

Kontakta oss

Webbredaktör.se
Folkungagatan 44
118 26 Stockholm
Tel: 08-646 11 00
E-post: info@webbredaktör.se

Nya talanger sökes!

Vi söker efter nya engagerade medarbetare. Är du duktig på digital marknadsföring eller en erfaren webbskribent? Kontakta oss!

Vill du ha hjälp med?

  • Content marketing
  • Digitala kampanjer
  • Konvertering
  • Nyhetsbrev
  • Sociala medier
  • Varumärkesstrategi
  • Webbredaktör
  • Webbproduktion

Varför anlita oss?

Vi är din inhyrda webbavdelning. Behöver du en partner som engagerar sig i din hemsida eller marknadsföring? Vi arbetar med digital kommunikation och webbproduktion. Vi hjälper våra kunder med att ta till vara på webbens alla möjligheter – från rådgivning i sociala medier till marknadsföringsinsatser och mätbara mål. Kontakta oss så berättar vi hur du kan skapa engagemang hos dina kunder och användare.

Copyright © 2023 · Webbredaktör.se · Om webbplatsen