För de flesta företag och organisationer är det idag viktigt att den personliga kontakten med företags kunder förmedlar varumärket. Det är viktigt att alla på företaget är medvetna om varumärket och vad det säger. Företaget bör också kommunicera enhetligt utåt mot kunderna. Att få all personal att agerar och kommunicerar enhetligt och i linje med varumärket, kräver att man har en väl förankrad varumärkesplattform som alla känner till och att företagets kärnvärden är tydliga.
Kommunicerar ni enhetligt och i linje med varumärket?
Genom att ha en tydlig varumärkesplattform får man alla att arbeta medvetet mot samma mål och att kunna ta ett personligt ansvar för att förmedla varumärket i kontakt med företagets kunder. Praktiskt innebär det att var och en i organisationen får möjlighet att definiera vad de själva bör göra för att leva upp till företagets kärnvärden. Detta kan genomföras som workshop eller i samband med en kick-off eller liknande.
Vi dokumenterar och gör det till konkreta och mätbara underlag. Resultatet bildar en utmärkt grund för en mer samstämmigt och integrerad kommunikation i alla kanaler.