Med vår hjälp med era nyhetsbrev kommer ni att öka er lönsamhet och bygga ert varumärke. Med bra nyhetsbrev blir din målgrupp med jämna mellanrum påmind om ditt varumärke och dina produkter. Att starta ett e-postnyhetsbrev är en enkel och billig åtgärd för att bygga lojalitet och intresse hos företagets kunder. Vi har expertkunskap inom redaktionell kommunikation, och vi bygger varumärken samt ökar försäljning och skapar mervärden.
Fördelar med nyhetsbrev:
- Stärker dina kundrelationer
- Ökar din försäljning
- Miljövänlig kommunikation
- Uppföljning med full koll
Det räcker inte med att bara skicka ut ett nyhetsbrev och hoppas på att kunderna kommer. Skapar du ett attraktivt innehåll kommer nyhetsbrevet att läsas och i bästa fall även driva trafik till din webbplats. Innehållet i ert nyhetsbrev är helt avgörande för om det kommer ge någon effekt eller inte. Det är här vi kommer in, vi erbjuder er hjälp med ert nyhetsbrev. Vi vet vad som krävs för att sticka ut i mängden. Vi producerar redaktionellt material med kvalitet som, på bästa sätt, förmedlar ert budskap.
När du vill ha hjälp med nyhetsbrev
Vi skapar nyhetsbrev med fokus på bra innehåll. Allt fler av våra kunder efterfrågar hjälp med redaktionell kommunikation i digitala kanaler. Det krävs goda skäl för att din målgrupp ska prenumerera på ditt nyhetsbrev, och när de väl gör det så måste du se till att leverera. Ge läsaren något som andra missar, som unika erbjudanden, analyser, VIP-inbjudningar. Ren reklam för tjänster och produkter upplevs av de flesta som spam. Vi erbjuder hjälp med nyhetsbrev och att skapa inspirerande webbinnehåll. Vår erfarenhet och kunskap har gjort oss till en ledare i branschen.
När Malmöföretaget Apsis undersökte hur många som skulle läsa e-postnyhetsbrev från företag man gjorde affärer med, svarade över 70 procent att man sannolikt skulle göra det.
Vi hjälper dig med planering och genomförande
Hur ofta ska nyhetsbrevet skickas ut? Vad ska nyhetsbreven handla om? Hur ska de hänga ihop med övrig content marketing för webbplats, sociala medier. Varje nyhetsbrev bör ha en tydlig call to action med en landningssida som varje klick i nyhetsbrevet ska leda fram till. Vi kan ta hand om det kreativa arbetet med utveckla bra innehåll. Vi gör research, skriver, fotograferar, filmar och formger.
Vi arbetar med Apsis, Spready och Mailchimp och hjälper dig att administrera utskicken.
Med nyhetsbrev är det lätt att mäta och analysera utskicken, det gör att vi ständigt kan lära oss och bli bättre. Genom analys av trafik och konverteringsgrad får vi reda på vad som fungerar bra och vad som kan förbättras.
Hör av dig till oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa er med era nyhetsbrev.