• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Webbredaktör.se

  • Hem
  • Blogg
  • Kunder
  • Kontakt
  • English
  • Content marketing
    • Digitala kampanjer
      • Dynamiska sökannonser
      • Jämförelse av PPC-plattformar
      • Kurs – Google Adwords
      • PPC-förvaltning
      • PPC-kampanjer (pay-per-click)
      • Skillnaden mellan organiskt sök och PPC
    • Nyhetsbrev
    • Sociala medier
    • Hantera kommentarer i sociala medier
  • SEO
    • SEO-Copywriting
    • Vad är organisk ranking?
    • Vad är Google Places?
  • Varumärkesstrategi
    • Varumärkesanalys
    • Varumärkesplattform
    • Varumärkesmätning
    • Varumärket i organisationen
    • Konvertering
    • Leadsgenerering
  • Webbredaktion
    • Outsourcad webbavdelning
    • Vi producerar innehåll
    • Produktionsstöd
    • Webbproduktion
    • Design
    • UX – User Experience Design
  • Om oss
    • Affärsnytta
    • Digital strategi
    • Hur vi arbetar
    • Rådgivning och expertis
    • Våra värderingar
    • Vårt erbjudande
    • Praktik
Hjälp med att producera innehåll.

Vi producerar innehåll

Innehållet är nyckeln! Innehåll är receptet för framgång! Vi kan producerar ert innehåll.

Allt på webben handlar om innehåll, det kan vara bilder, texter, videos, spel, musik, presentationer m.m. Innehållet är nyckeln till framgång – på gott och ont. Det sökmotorer i huvudsak kan läsa är text. Det viktiga med innehåll är att det är relevant. Med content marketing vill man skapa innehåll som berör besökaren på något sätt.

text för webb

Innehåll på webben behöver dessutom vara webbanpassat eftersom vårt beteende på webben skiljer sig markant. På webben vill söker man ofta efter information och då vill man ha den kort och koncist. En bra test ska vara tilltalande och lättläst.

Vilket innehåll kan vi använda på webben?

Det bör vara målgruppsanpassat, efter det dina kunder söker efter. Men det är inte alltid så lätt att veta vilka som är besökarna, vad de söker efter, vad de vill ha, vad de inte vet att de vill ha. Vad vill du att dina besökare ska göra på webbplatsen? Det är flera faktorer som spelar in, men att jobba med att förbättra sitt innehåll och kontinuerligt analysera besökarnas beteende ger resultat.

Hur skriver man för webben?

skriver för webben

Olika sajter har olika behov och på webben gäller andra villkor än i annan text. Syftet med din webbplats är avgörande för hur du ska skriva. Om du har en webbshop, bör du självklart skriva på ett annat sätt än om jobbar på en statlig myndighet. Anpassa texten efter din målgrupp. Man bör vara försiktig med att använda ironi, då den lätt kan misstolkas på webben.

Att tänka på när man skriver för webben:

  1. Målgrupper – vem vill du nå?
  2. Resultatrika rubriker
  3. Locka rätt läsare
  4. Rubriker för sökmotorer
  5. Ingress
  6. Faktaruta
  7. Mellanrubrik
  8. Fetstil
  9. Ny tanke – nytt stycke
  10. Indrag
  11. Punktlistor
  12. Undvik kursivt och understruket
  13. Kort men inte för kort
  14. Variera längden
  15. Konsten att skriva kort
  16. Det viktigaste först
  17. En objektiv ton

Fler tips om vad man ska tänka på när man ska skriva för webben finns på: www.iis.se

Att använda bilder

En intressant text förenat med en bra bild framhäver ett budskap ännu starkare. Bildspråk är viktigt för webbkommunikation. Rörliga bilder och grafik kan underlätta och vara pedagogiskt när man vill få en användare att göra något specifikt på sin webbplats. Bra bilder förenklar ett budskap och göra det mer lättillgänglig för besökarna.

Social media Omvärldsbevakning

Att hålla sig uppdaterad om omvärlden t.ex. konkurrenter och marknader och vad som sägs i din bransch är ett bra sätt att skapa innehåll. Dina produkter och tjänster, din bransch, din målgrupp.

Vad pratas det om i din bransch är ett utmärkt sätt för att skapa nyhetsartiklar, bloggposter, nyhetsbrev m.m. Denna typ av information brukar också bli flitigt delad, och kan locka mycket trafik till din webbplats. Genom att ha koll kan du serva dina kunder med rätt information, det skapar förtroende och stärker ditt varumärke.

Vi kan hjälpa dig med omvärldsbevakning i din bransch.

Primärt sidofält

Vi levererar affärsnytta

En aktiv webbnärvaro och optimering av konvertering. Vår process stärker ert varumärke, ökar synligheten och låter dig nå fler kunder. Läs om Affärsnytta.

Hur kan ett uppdrag se ut? Alla våra uppdrag utgår från kundens affärsmål och behov. Vår arbetsprocess är effektiv och tydlig vilket leder till mätbara resultat. Hur ett exempel kan se ut.

Vad vi gör

Produktion av innehåll – Vi hjälper dig att skapa nytt innehåll som är tydligt, relevant och anpassat till ditt varumärke. Hur funkar det?

Hjälp med hemsidan? Anlita oss som webbredaktör så tar vi hand om och sköter er hemsida. Läs mer om webbredaktör.

Sociala medier – Vi ger råd, tar fram strategier, driver dina kanaler och din kommunikation för att maximera nyttan online. Läs mer!

Konvertering på webben – Med en bra Konvertering slipper du missa affärer. Vi hjälper dig att optimera konverteringen i dina digitala kanaler! Lär dig mer!

Digital rådgivning – Behöver du en second opinion, någon att bolla idéer med eller råd i webbrelaterade frågor? Fråga oss!

Senaste inläggen

  • Intressant om content marketing
  • Nytt jobb? PPC och Display-ansvarig
  • Varför ska man ha en företagsblogg?
  • Arbeta strukturerat med innehåll
  • SEO-tips för hemsidan
  • WooCommerce e-handel

Vad tycker våra kunder

”Det funkade över förväntan! De är proffsiga och kan förklara saker på ett enkelt sätt. Rekommenderar dem!”
Peter Lundgren – Westpoint

”Vi har haft löpande support vilket varit ett stort stöd för oss. De har tillfört idéer och kompetens inom sociala medier som löste våra funderingar och frågor.”
Anna Widell – Secure Systems

Footer

Kontakta oss

Webbredaktör.se
Folkungagatan 44
118 26 Stockholm
Tel: 08-646 11 00
E-post: info@webbredaktör.se

Nya talanger sökes!

Vi söker efter nya engagerade medarbetare. Är du duktig på digital marknadsföring eller en erfaren webbskribent? Kontakta oss!

Vill du ha hjälp med?

  • Content marketing
  • Digitala kampanjer
  • Konvertering
  • Nyhetsbrev
  • Sociala medier
  • Varumärkesstrategi
  • Webbredaktör
  • Webbproduktion

Varför anlita oss?

Vi är din inhyrda webbavdelning. Behöver du en partner som engagerar sig i din hemsida eller marknadsföring? Vi arbetar med digital kommunikation och webbproduktion. Vi hjälper våra kunder med att ta till vara på webbens alla möjligheter – från rådgivning i sociala medier till marknadsföringsinsatser och mätbara mål. Kontakta oss så berättar vi hur du kan skapa engagemang hos dina kunder och användare.

Copyright © 2023 · Webbredaktör.se · Om webbplatsen