• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Webbredaktör

Webbredaktör Stockholm

  • Content marketing
    • Digitala kampanjer
      • Dynamiska sökannonser
      • Jämförelse av PPC-plattformar
      • Kurs – Google Adwords
      • PPC-förvaltning
      • PPC-kampanjer (pay-per-click)
      • Skillnaden mellan organiskt sök och PPC
    • Nyhetsbrev
    • Sociala medier
    • Hantera kommentarer i sociala medier
  • SEO
    • SEO-Copywriting
    • Vad är organisk ranking?
    • Vad är Google Places?
  • Varumärkesstrategi
    • Varumärkesanalys
    • Varumärkesplattform
    • Varumärkesmätning
    • Varumärket i organisationen
    • Konvertering
    • Leadsgenerering
  • Webbredaktion
    • Outsourcad webbavdelning
    • Vi producerar innehåll
    • Produktionsstöd
    • Webbproduktion
    • Design
    • UX – User Experience Design
  • Om oss
    • Affärsnytta
    • Blogg
    • Digital strategi
    • Hur vi arbetar
    • Kunder
    • Rådgivning och expertis
    • Våra värderingar
    • Vårt erbjudande
    • Praktik
  • Kontakt
  • English
Konvertering online.

Konvertering

Vad är konvertering? Jo, konvertering handlar helt enkelt om att få besökarna på din webbplats att göra det du vill att de ska göra. Det kan handla om att ta kontakt, ringa till kundtjänst, köpa en produkt eller tjänst, registrera sig för nyhetsbrev eller ladda ner ett dokument.

Att öka konverteringen kan vara det mest effektiva sättet att få fler kunder!

Konvertering kan även kallas för målomvandling eller konverteringsgrad vilket är andelen besökare som konverterar och det totala antalet besökare, man brukar ange talet i procent. Konvertering är en hel vetenskap, och som du nog förstår är det väldigt många olika faktorer som spelar in. Konverteringen skiljer sig också markant från olika branscher, därför kan det vara svårt att veta om ens konvertering är bra eller inte.

Det är väldigt viktigt när man arbetar med webben att man har förståelse och tänker på vad man vill att ens besökare ska göra på webbplatsen. Trafiken som man driver till webbplasten, vill man ju få en affär på. Att kontinuerligt arbeta med konverteringsoptimering och analys hjälper er att öka antalet chanser till en affär.

konvertering kunder

Att jobba med analys och konvertering innebär väldigt många olika moment som t.ex:

  • Göra webbplatsen mobilanpassad
  • Göra så att webbplatsen laddar snabbare då kunder inte gillar långsamma sidor
  • Gå igenom texter och bilder
  • Eyetracking
  • A/B-tester
  • Statistik
  • Målomvandling
  • Webbpsykologi
  • Motivationsfaktorer
  • Användartester

Som du förstår är det flera faktorer som samverkar, och alla fall är mer eller mindre unika. För att kunna öka konverteringen brukar man titta på den grafiska profilen, webbplatsens design, se över användarvänligheten. Man analyserar besökarstatistik och testar, gör ändringar och testar webbplatsen igen för att se om det blev bättre, ofta brukar man använda sig då av något som heter A/B-tester. Man arbetar även med innehåll som bilder, texter och videoklipp som stöttar konverteringen.

Behöver du hjälp med konverteringsoptimering? Vi kan hjälpa dig med att:

  • Etablera målet för just din webbplats
  • Utformning av säljtexter
  • Konfigurera Google Website Optimizier
  • Konfigurera Google Analytics
  • A/B-testning
  • Utformning av Call to action

Genom att analysera besökarna på din webbplats och jobba med olika målgrupper och anpassat innehåll för att öka konverteringen blir din webbsatsning mer lönsam.

statistik

Primärt sidofält

Vi levererar affärsnytta

En aktiv webbnärvaro och optimering av konvertering. Vår process stärker ert varumärke, ökar synligheten och låter dig nå fler kunder. Läs om Affärsnytta.

Hur kan ett uppdrag se ut? Alla våra uppdrag utgår från kundens affärsmål och behov. Vår arbetsprocess är effektiv och tydlig vilket leder till mätbara resultat. Hur ett exempel kan se ut.

Vad vi gör

Produktion av innehåll – Vi hjälper dig att skapa nytt innehåll som är tydligt, relevant och anpassat till ditt varumärke. Hur funkar det?

Hjälp med hemsidan? Anlita oss som webbredaktör så tar vi hand om och sköter er hemsida. Läs mer om webbredaktör.

Sociala medier – Vi ger råd, tar fram strategier, driver dina kanaler och din kommunikation för att maximera nyttan online. Läs mer!

Konvertering på webben – Med en bra Konvertering slipper du missa affärer. Vi hjälper dig att optimera konverteringen i dina digitala kanaler! Lär dig mer!

Digital rådgivning – Behöver du en second opinion, någon att bolla idéer med eller råd i webbrelaterade frågor? Fråga oss!

Senaste inläggen

  • Intressant om content marketing
  • Nytt jobb? PPC och Display-ansvarig
  • Varför ska man ha en företagsblogg?
  • Arbeta strukturerat med innehåll
  • SEO-tips för hemsidan
  • WooCommerce e-handel

Vad tycker våra kunder

”Det funkade över förväntan! De är proffsiga och kan förklara saker på ett enkelt sätt. Rekommenderar dem!”
Peter Lundgren – Westpoint

”Vi har haft löpande support vilket varit ett stort stöd för oss. De har tillfört idéer och kompetens inom sociala medier som löste våra funderingar och frågor.”
Anna Widell – Secure Systems

Footer

Kontakta oss

Webbredaktör.se
Folkungagatan 44
118 26 Stockholm
Tel: 08-646 11 00
E-post: info@webbredaktör.se

Nya talanger sökes!

Vi söker efter nya engagerade medarbetare. Är du duktig på digital marknadsföring eller en erfaren webbskribent? Kontakta oss!

Vill du ha hjälp med?

  • Content marketing
  • Digitala kampanjer
  • Konvertering
  • Nyhetsbrev
  • Sociala medier
  • Varumärkesstrategi
  • Webbredaktör
  • Webbproduktion

Varför anlita oss?

Vi är din inhyrda webbavdelning. Behöver du en partner som engagerar sig i din hemsida eller marknadsföring? Vi arbetar med digital kommunikation och webbproduktion. Vi hjälper våra kunder med att ta till vara på webbens alla möjligheter – från rådgivning i sociala medier till marknadsföringsinsatser och mätbara mål. Kontakta oss så berättar vi hur du kan skapa engagemang hos dina kunder och användare.

Copyright © 2025 · Webbredaktör