• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Webbredaktör.se

  • Hem
  • Blogg
  • Kunder
  • Kontakt
  • English
  • Content marketing
    • Digitala kampanjer
      • Dynamiska sökannonser
      • Jämförelse av PPC-plattformar
      • Kurs – Google Adwords
      • PPC-förvaltning
      • PPC-kampanjer (pay-per-click)
      • Skillnaden mellan organiskt sök och PPC
    • Nyhetsbrev
    • Sociala medier
    • Hantera kommentarer i sociala medier
  • SEO
    • SEO-Copywriting
    • Vad är organisk ranking?
    • Vad är Google Places?
  • Varumärkesstrategi
    • Varumärkesanalys
    • Varumärkesplattform
    • Varumärkesmätning
    • Varumärket i organisationen
    • Konvertering
    • Leadsgenerering
  • Webbredaktion
    • Outsourcad webbavdelning
    • Vi producerar innehåll
    • Produktionsstöd
    • Webbproduktion
    • Design
    • UX – User Experience Design
  • Om oss
    • Affärsnytta
    • Digital strategi
    • Hur vi arbetar
    • Rådgivning och expertis
    • Våra värderingar
    • Vårt erbjudande
    • Praktik
Varumärkesmätning

Varumärkesmätning

Varumärkesvärde eller varumärkesmätning handlar om att skapa ett eget sätt att mäta varumärkets popularitet. Det du inte kan mäta, kan du inte styra. För att följa upp ditt varumärkesarbete rekommenderar vi att man genomför regelbundna mätningar. Ofta brukar man använda sig av telefonbaserade intervjuer, eller webbundersökningar. Vi utgår från din varumärkesplattform och hjälper dig att sätta upp mätbara mål efter era kärnvärden.

varumärkesmätning

Varumärket är vår mest värdefulla tillgång.

Förutom att ta fram ett popularitetsindex brukar man mäta företagets kärnvärden och hur det står sig mot den önskade bilden av dessa. Här mäter vi varumärkets kännedom gentemot konkurrenters varumärken i din målgrupp, detta kan man även göra internt bland  din personal för att se hur väl företagets kärnvärden är etablerade. Det gör man genom att genomföra en bred varumärkesmätning med både internt och externt perspektiv. Vi tar hand om  genomförande och tolkning av undersökningen, för att kunna ompröva och vidareutveckla din varumärkesplattform vid behov, under en längre period.

  • Varumärket skapar aktieägarvärde
  • Värdet av varumärket är ett samlat mått på framgång

Att tänka på vid planering och genomförande av en varumärkesmätning:

Det interna åtagandet – Vad är syftet med undersökningen. Vilken information behöver ni för ert interna arbete? Fundera gärna på vilken intern kunskap som skulle kunna hjälpa undersökaren optimera upplägget och hur det kan utformas för att bli ett alternativt strategiskt verktyg?

Designen – Den gamla devisen ”som man frågar får man svar” gäller i allra högsta grad. Vad vill ni veta, undersökaren ska kunna skapa relevanta formuleringar som kan ge er detta. Vilka är det ni vill prata med?

Processen – Undersökaren bör hålla dig uppdaterad om hur det löpande arbetet går. När sammanställningen är klar bör undersökaren skapa en rapport som tar fram de analyser som han eller hon bedömer vara relevanta.

Informationsutbytet – Själva presentationen, samla alla relevanta personer, både internt och externt. Uppmuntra till input och hjälp undersökaren att göra det till ett informationsutbyte istället för en presentation.

Primärt sidofält

Vi levererar affärsnytta

En aktiv webbnärvaro och optimering av konvertering. Vår process stärker ert varumärke, ökar synligheten och låter dig nå fler kunder. Läs om Affärsnytta.

Hur kan ett uppdrag se ut? Alla våra uppdrag utgår från kundens affärsmål och behov. Vår arbetsprocess är effektiv och tydlig vilket leder till mätbara resultat. Hur ett exempel kan se ut.

Vad vi gör

Produktion av innehåll – Vi hjälper dig att skapa nytt innehåll som är tydligt, relevant och anpassat till ditt varumärke. Hur funkar det?

Hjälp med hemsidan? Anlita oss som webbredaktör så tar vi hand om och sköter er hemsida. Läs mer om webbredaktör.

Sociala medier – Vi ger råd, tar fram strategier, driver dina kanaler och din kommunikation för att maximera nyttan online. Läs mer!

Konvertering på webben – Med en bra Konvertering slipper du missa affärer. Vi hjälper dig att optimera konverteringen i dina digitala kanaler! Lär dig mer!

Digital rådgivning – Behöver du en second opinion, någon att bolla idéer med eller råd i webbrelaterade frågor? Fråga oss!

Senaste inläggen

  • Intressant om content marketing
  • Nytt jobb? PPC och Display-ansvarig
  • Varför ska man ha en företagsblogg?
  • Arbeta strukturerat med innehåll
  • SEO-tips för hemsidan
  • WooCommerce e-handel

Vad tycker våra kunder

”Det funkade över förväntan! De är proffsiga och kan förklara saker på ett enkelt sätt. Rekommenderar dem!”
Peter Lundgren – Westpoint

”Vi har haft löpande support vilket varit ett stort stöd för oss. De har tillfört idéer och kompetens inom sociala medier som löste våra funderingar och frågor.”
Anna Widell – Secure Systems

Footer

Kontakta oss

Webbredaktör.se
Folkungagatan 44
118 26 Stockholm
Tel: 08-646 11 00
E-post: info@webbredaktör.se

Nya talanger sökes!

Vi söker efter nya engagerade medarbetare. Är du duktig på digital marknadsföring eller en erfaren webbskribent? Kontakta oss!

Vill du ha hjälp med?

  • Content marketing
  • Digitala kampanjer
  • Konvertering
  • Nyhetsbrev
  • Sociala medier
  • Varumärkesstrategi
  • Webbredaktör
  • Webbproduktion

Varför anlita oss?

Vi är din inhyrda webbavdelning. Behöver du en partner som engagerar sig i din hemsida eller marknadsföring? Vi arbetar med digital kommunikation och webbproduktion. Vi hjälper våra kunder med att ta till vara på webbens alla möjligheter – från rådgivning i sociala medier till marknadsföringsinsatser och mätbara mål. Kontakta oss så berättar vi hur du kan skapa engagemang hos dina kunder och användare.

Copyright © 2022 · Webbredaktör.se · Om webbplatsen