• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Webbredaktör.se

  • Hem
  • Blogg
  • Kunder
  • Kontakt
  • English
  • Content marketing
    • Digitala kampanjer
      • Dynamiska sökannonser
      • Jämförelse av PPC-plattformar
      • Kurs – Google Adwords
      • PPC-förvaltning
      • PPC-kampanjer (pay-per-click)
      • Skillnaden mellan organiskt sök och PPC
    • Nyhetsbrev
    • Sociala medier
    • Hantera kommentarer i sociala medier
  • SEO
    • SEO-Copywriting
    • Vad är organisk ranking?
    • Vad är Google Places?
  • Varumärkesstrategi
    • Varumärkesanalys
    • Varumärkesplattform
    • Varumärkesmätning
    • Varumärket i organisationen
    • Konvertering
    • Leadsgenerering
  • Webbredaktion
    • Outsourcad webbavdelning
    • Vi producerar innehåll
    • Produktionsstöd
    • Webbproduktion
    • Design
    • UX – User Experience Design
  • Om oss
    • Affärsnytta
    • Digital strategi
    • Hur vi arbetar
    • Rådgivning och expertis
    • Våra värderingar
    • Vårt erbjudande
    • Praktik

Leadsgenerering

Hur går man till väga för att hitta kunder som är intresserade av dina produkter och tjänster. Hur hittar dina kunder dig? Hur hittar du dina kunder? Hur gör du för att stå ut och synas igenom mediabruset? Visst vore det väl bra om du visste vad dina kunder var intresserade av, och tänk om du visst precis vem som ville ha varenda produkt som du säljer.

nya kunder

Genom att med hjälp av leadsgenerering hitta de kunder som är mer intresserade av dina produkter än vad andra kunder är. De kunderna vill du väl kommunicera med? Visst skulle du väl välja att kommunicera och bearbeta just dem? Det är det som leadsgenerering handlar om.

Vad är leads? Leads är benämningen på kunder och potentiella kunder som är intresserade av dina produkter och tjänster. Man brukar skilja på varma och kalla leads, där man menar att kalla leads är de som tidigare uttryckt ett intresse för en vara eller tjänst.

Att med hjälp av leadsgenerering utveckla dina säljinsatser bearbetar du kunder som redan visats sitt intresse. Med hjälp av leadsgenerering kan du ta reda på vilka kunder som visar intresse och vilka som inte gör det, så att du lägger din tid och resurser på rätt kunder.

Vi delar in leadsgenerering i fyra steg:

  1. Analys
  2. Strategi
  3. Action
  4. Utvärdering

Analys – Bestående av syfte och problemställning undersöker vi er tänkta målgrupp och era befintliga kontaktuppgifter. Vi definierar syfte och målsättning.

Strategi – Varje kampanj är unik och har olika förutsättningar. En tydlig strategi för  bearbetningen av kunderna är viktigt för att få maximal utdelning. Vi fastställer ert budskap och vad ni vill få fram till era mottagare samt en konkret handlingsplan.

Action – Handlingsplanen fastställer det praktiska i genereringen av leads. Vi ser till att leadsgenereringen har korrekt omfattning för ert säljstöd. Ni sköter uppföljningen av leads själva, eller överlåter även uppföljningen av kampanjen till oss.

Utvärdering – Leadsgenerering ger effekt direkt. Vi mäter och går igenom arbetet och vika resultat det gett och ser om det svarar mot målsättningarna. Vi belyser vad som var bra men även vad som kan göras bättre.

Primärt sidofält

Vi levererar affärsnytta

En aktiv webbnärvaro och optimering av konvertering. Vår process stärker ert varumärke, ökar synligheten och låter dig nå fler kunder. Läs om Affärsnytta.

Hur kan ett uppdrag se ut? Alla våra uppdrag utgår från kundens affärsmål och behov. Vår arbetsprocess är effektiv och tydlig vilket leder till mätbara resultat. Hur ett exempel kan se ut.

Vad vi gör

Produktion av innehåll – Vi hjälper dig att skapa nytt innehåll som är tydligt, relevant och anpassat till ditt varumärke. Hur funkar det?

Hjälp med hemsidan? Anlita oss som webbredaktör så tar vi hand om och sköter er hemsida. Läs mer om webbredaktör.

Sociala medier – Vi ger råd, tar fram strategier, driver dina kanaler och din kommunikation för att maximera nyttan online. Läs mer!

Konvertering på webben – Med en bra Konvertering slipper du missa affärer. Vi hjälper dig att optimera konverteringen i dina digitala kanaler! Lär dig mer!

Digital rådgivning – Behöver du en second opinion, någon att bolla idéer med eller råd i webbrelaterade frågor? Fråga oss!

Senaste inläggen

  • Intressant om content marketing
  • Nytt jobb? PPC och Display-ansvarig
  • Varför ska man ha en företagsblogg?
  • Arbeta strukturerat med innehåll
  • SEO-tips för hemsidan
  • WooCommerce e-handel

Vad tycker våra kunder

”Det funkade över förväntan! De är proffsiga och kan förklara saker på ett enkelt sätt. Rekommenderar dem!”
Peter Lundgren – Westpoint

”Vi har haft löpande support vilket varit ett stort stöd för oss. De har tillfört idéer och kompetens inom sociala medier som löste våra funderingar och frågor.”
Anna Widell – Secure Systems

Footer

Kontakta oss

Webbredaktör.se
Folkungagatan 44
118 26 Stockholm
Tel: 08-646 11 00
E-post: info@webbredaktör.se

Nya talanger sökes!

Vi söker efter nya engagerade medarbetare. Är du duktig på digital marknadsföring eller en erfaren webbskribent? Kontakta oss!

Vill du ha hjälp med?

  • Content marketing
  • Digitala kampanjer
  • Konvertering
  • Nyhetsbrev
  • Sociala medier
  • Varumärkesstrategi
  • Webbredaktör
  • Webbproduktion

Varför anlita oss?

Vi är din inhyrda webbavdelning. Behöver du en partner som engagerar sig i din hemsida eller marknadsföring? Vi arbetar med digital kommunikation och webbproduktion. Vi hjälper våra kunder med att ta till vara på webbens alla möjligheter – från rådgivning i sociala medier till marknadsföringsinsatser och mätbara mål. Kontakta oss så berättar vi hur du kan skapa engagemang hos dina kunder och användare.

Copyright © 2023 · Webbredaktör.se · Om webbplatsen