• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Webbredaktör

Webbredaktör Stockholm

  • Content marketing
    • Digitala kampanjer
      • Dynamiska sökannonser
      • Jämförelse av PPC-plattformar
      • Kurs – Google Adwords
      • PPC-förvaltning
      • PPC-kampanjer (pay-per-click)
      • Skillnaden mellan organiskt sök och PPC
    • Nyhetsbrev
    • Sociala medier
    • Hantera kommentarer i sociala medier
  • SEO
    • SEO-Copywriting
    • Vad är organisk ranking?
    • Vad är Google Places?
  • Varumärkesstrategi
    • Varumärkesanalys
    • Varumärkesplattform
    • Varumärkesmätning
    • Varumärket i organisationen
    • Konvertering
    • Leadsgenerering
  • Webbredaktion
    • Outsourcad webbavdelning
    • Vi producerar innehåll
    • Produktionsstöd
    • Webbproduktion
    • Design
    • UX – User Experience Design
  • Om oss
    • Affärsnytta
    • Blogg
    • Digital strategi
    • Hur vi arbetar
    • Kunder
    • Rådgivning och expertis
    • Våra värderingar
    • Vårt erbjudande
    • Praktik
  • Kontakt
  • English
Karta google my business

Vad är Google Places?

Google Places hette från början Google Local Business Center men de bytte namn för att förenkla det. Google Places en sida du kan sätta upp om ditt företag på Google och informera om din verksamhet. Ett bra sätt att kunna marknadsföra sina tjänster lokalt.

google_places

Fördelar med Google Places

Nå miljontals användare, snabbt och utan kostnad, med Google Places. Fler företagssökningar görs online än någon annanstans, så det är viktigt att dina företagsuppgifter är enkla att hitta på Google.com och Google Maps. Med Google Places tar det bara några minuter att skapa bra företagsuppgifter och det kostar ingenting.

Lokal marknadsföring

För dig som vill marknadsföra dig lokalt är Google Places en viktig komponent i en SEO-strategi. Google visar relevanta sökresultat för användare baserat på deras plats.

Om du exempelvis söker på ”advokatbyrå” eller ”flygresor” kommer du se den lokala kartan med lokala företagslistor baserade på vart du befinner dig. Detta beror på att Google utgår från att du letar efter lokala tjänster. Vill du dra fördel av denna lokalisering av resultat kan vi hjälpa dig att marknadsföra ditt företag via Google Places. Vi gör så att dina tjänster och produkter presenteras i text och bilder i sökträffarna. Det platsspecifika sökresultatet med karta visar vart ditt företag ligger. På kartan visas fullständig adress, kontaktuppgifter, öppettider samt en kort beskrivning av er verksamhet.

På kartan visas en ”läs mer” -knapp där en potentiell kund kan se mer detaljerad information om ditt företag samt andra kunders recensioner. På denna yta kan vi även visa foton om t.ex. hur din butik ser ut m.m.

Hur skapar jag Google Places för mitt företag?

Det är lätt att registrera sig på Google Places Första måste du ha ett Google-konto. Gå därefter inpå Google.com/places och börja med att skapa en företagssida. Svårare än så är det inte. Om du äger ett företag är du säkert redan bekant med grunderna. Du kan lägga till extramaterial som foton och beskrivningar om du har dem lättillgängliga, eller så kan du komma tillbaka och lägga till dem senare. Vid slutet av registreringen får du verifiera dina uppgifter via telefon eller vykort. Det görs för att se till att endast rätt personer kan ändra offentliga uppgifter om ditt företag.

http://www.google.com/business/placesforbusiness/

Primärt sidofält

Vi levererar affärsnytta

En aktiv webbnärvaro och optimering av konvertering. Vår process stärker ert varumärke, ökar synligheten och låter dig nå fler kunder. Läs om Affärsnytta.

Hur kan ett uppdrag se ut? Alla våra uppdrag utgår från kundens affärsmål och behov. Vår arbetsprocess är effektiv och tydlig vilket leder till mätbara resultat. Hur ett exempel kan se ut.

Vad vi gör

Produktion av innehåll – Vi hjälper dig att skapa nytt innehåll som är tydligt, relevant och anpassat till ditt varumärke. Hur funkar det?

Hjälp med hemsidan? Anlita oss som webbredaktör så tar vi hand om och sköter er hemsida. Läs mer om webbredaktör.

Sociala medier – Vi ger råd, tar fram strategier, driver dina kanaler och din kommunikation för att maximera nyttan online. Läs mer!

Konvertering på webben – Med en bra Konvertering slipper du missa affärer. Vi hjälper dig att optimera konverteringen i dina digitala kanaler! Lär dig mer!

Digital rådgivning – Behöver du en second opinion, någon att bolla idéer med eller råd i webbrelaterade frågor? Fråga oss!

Senaste inläggen

  • Intressant om content marketing
  • Nytt jobb? PPC och Display-ansvarig
  • Varför ska man ha en företagsblogg?
  • Arbeta strukturerat med innehåll
  • SEO-tips för hemsidan
  • WooCommerce e-handel

Vad tycker våra kunder

”Det funkade över förväntan! De är proffsiga och kan förklara saker på ett enkelt sätt. Rekommenderar dem!”
Peter Lundgren – Westpoint

”Vi har haft löpande support vilket varit ett stort stöd för oss. De har tillfört idéer och kompetens inom sociala medier som löste våra funderingar och frågor.”
Anna Widell – Secure Systems

Footer

Kontakta oss

Webbredaktör.se
Folkungagatan 44
118 26 Stockholm
Tel: 08-646 11 00
E-post: info@webbredaktör.se

Nya talanger sökes!

Vi söker efter nya engagerade medarbetare. Är du duktig på digital marknadsföring eller en erfaren webbskribent? Kontakta oss!

Vill du ha hjälp med?

  • Content marketing
  • Digitala kampanjer
  • Konvertering
  • Nyhetsbrev
  • Sociala medier
  • Varumärkesstrategi
  • Webbredaktör
  • Webbproduktion

Varför anlita oss?

Vi är din inhyrda webbavdelning. Behöver du en partner som engagerar sig i din hemsida eller marknadsföring? Vi arbetar med digital kommunikation och webbproduktion. Vi hjälper våra kunder med att ta till vara på webbens alla möjligheter – från rådgivning i sociala medier till marknadsföringsinsatser och mätbara mål. Kontakta oss så berättar vi hur du kan skapa engagemang hos dina kunder och användare.

Copyright © 2025 · Webbredaktör